როგორც გიყვებოდით, მეორე კლასში ერთ-ერთი შემაჯამებელი ღონისძიება იყო ,,მეორე კლასი და მათემატიკა,“ . მოსწავლეებმა აჩვენეს, რომ მათთვის მათემატიკა არის აზროვნება, ლოგიკა, უსასრულობის ერთიანი სიმფონია...
სწავლა თამაშით. მათემატიკის მასწავლებელმა მაია ჩოლაბარგიამ მესამე კლასში ნამდვილი მათემატიკური მარათონი მოაწყო.
მათემატიკური დიდაქტიკური თამაშები ზრდის მათემატიკის სწავლების ინტერესს. იგი მეხსიერების განვითარების მნიშვნელოვანი საშუალებაა. სწორედ ამას ემსახურებოდა პირველ კლასში ჩატარებული გაკვეთილი (პედაგოგი: მათემატიკის მასწავლებელი მაია ჩოლაბარგია). ერთმანეთს ენაცვლებოდა სხვადასხვა სახის თამაშები: ,,ჯამი და სხვაობა“; ,,ვინ მიიღებს ,,10“ ს“, ,,ფერადი რიცხვები“; ,,გამოვიცნოთ ფიგურა“... ბავშვები თითოეულ აქტივობას ხალისით ასრულებდნენ და თამაშ-თამაშით მიაღწიეს გაკვეთილის მიზანს: ,,დიდაქტიკური მათემატიკური თამაშების გამოყენებით შეკრება-გამოკლების განმტკიცება“.
19 აპრილს, ა(ა)იპ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლის პირველ კლასში ჩატარდა ღია გაკვეთილი მათემატიკაში, თემაზე:,,შეკრება, გამოკლება 20-ის ფარგლებში", რომელიც დიდაქტიკური აქტივობებით იყო დატვირთული.
პედაგოგი: მაია ჩოლაბარგია.
ა(ა) იპ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლა
მათემატიკის კათედრის
დებულება
2017-2018 სასწავლო წელი
შემუშავებულია კათედრის წევრების მიერ
დამტკიცებულია კოლეგიის გაფართოებული სხდომის მიერ ოქმი# 1
დამოწმებულია სკოლის დირექტორის მიერ:
დებულება
თავი 1. ზოგადი დებულება
1.1.მათემატიკის კათედრასწარმოადგენენ მათემატიკისმასწავლებლები
კათედრის მუშაობა ეყრდნობა შემდეგ კანონებსა და აქტებს:
1. საქართველოს კანონი ზოგადი განათლების შესახებ`
2. ეროვნული სასწავლო გეგმა
3. სასკოლო სასწავლო გეგმა
4. წინამდებარე დებულება
1.2 მოქმედების არეალი
ა(ა) იპ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლი სკოლა
თავი 2. კათედრის დებულების დამტკიცება
2.1კათედრის დებულებას შეიმუშავებს კათედრის თავ-რე წევრებთან ერთად,
განიხილება და მტკიცდება პედსაბჭოზე.
ამოწმებს სკოლის დირექტორი.
2.2 ძალაში შედის დამტკიცებისთანავე.
თავი 3. კათედრის მიზნები და ამოცანები
3.1.მიზნები: მათემატიკის სწავლების ხარისხის ამაღლების ხელშეწყობა;
მოსწავლეებში მათემატიკის საგნის სწავლის მიმართ მოტივაციის ამაღლება
3.2 ამოცანები:
• საგნების სწავლებაში არსებული პრობლემების გამოვლენა
• საგნების სწავლებაში თანამედროვე მეთოდების დანერგვა
• მეთოდური მასალების მოძიება, მომზადება
• სხვა კათედრებთან თანამშრომლობა
• სახელმძღვანელოების განხილვა, რეკომენდაციების მომზადება
• გაკვეთილებზე დასწრება-შეფასება
• მონიტორინგის ჩატარება (კრიტიკული მეგობარი)
თავი 4. კათედრის წევრობა
4.1 კათედრის წევრად ითვლება მათემატიკის ყველა მასწავლებელი
კათედრის სხდომა ტარდება სემესტრში 2-ჯერ. საჭიროების შემთხვევაში ტარდება რიგგარეშე სხდომა(თავ-რის ან კათედრის უმრავლესობის მოთხოვნით)
4.2კათედრის წევრების უფლება -მოვალეობები:
კათედრის წევრს აქვს უფლება
• მიიღოს მონაწილეობა სახელმძღვანელოების შერჩევაში;
• საათების განაწილებაში
• კათედრის მუშაობის დაგეგმვაში
• მოითხოვოს ტრენინგების მოსმენა
• მიიღოს კვალიფიციური მეთოდური დახმარება
• შეიმუშავოს წინადადებები და რეკომენდაციები და მიაწოდოს დირექციას,კოლეგიის გაფართოებულ სხდომას.
• განახორციელოს ინოვაციური პროექტები
• მიიღოს მონაწილეობა სასკოლო- სასწავლო გეგმის შემუშავებასა და დამტკიცებაში
• მიიღოს მონაწილეობა კათედრის მუშაობაში
• მიიღოს მონაწილეობა საგამოცდო ტესტების შემუშავებაში
• კათედრის მუშაობის შეფასებაში
• მონაწილეობა მიიღოს სხვა კათედრებთან კოორდინირებულ მუშაობაში
თავი5. კათედრის თავ-რე
კათედრის თავ-რე ირჩევა წელიწადში ერთხელ, გამონაკლის შემთხვევაში 2 წლით .
თავმჯდომარის უფლება-მოვალეობანი:
• მუშაობის ორგანიზება
• დოკუმენტების წარმოება/ შენახვა
• გუნდური მუშაობის კოორდინირება
• კათედრის საქმიანობის დაგეგმვა
• მონიტორინგი
• შეფასება
• ანგარიშის მომზადება, პედსაბჭოსთვის წარდგენა
• სხვა კათედრებთან თანამშრომლობა.
თავი 6 კათედრის სხდომა და გადაწყვეტილებები
6.1კათედრა უფლებამოსილია მიიღოს გადაწყვეტილება, თუ სხდომას ესწრება უმრავლესობა;
სხდომას ატარებას თავ-რე ან მის მიერ უფლებამოსილი პირი.
თავი 7. ცვლილება-დამატებები დებულებაში
7.1დებულებაში ცვლილებება/დამატებების შეტანის უფლება აქვს კათედრის თავ-რეს წევრებთან ერთად.
7.2 ცვლილებებს ამტკიცებს პედაგოგიური კოლეგიის სხდომა.
საგნის სწავლების მიზნები და ამოცანები
· ზოგად საგანმანათლებლო სკოლაში მათემატიკის სწავლების ძირითადი მიზნებია: