სიახლეები

საბუნებისმეტყველო

,,ჩემი ეკოლოგიური ნაკვალევი "

,,ჩემი ეკოლოგიური ნაკვალევი "
ოზურგეთის წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის ბიოლოგიის მასწავლებელმა ეკო-კლუბის წევრებს შესთავაზა კითხვარი ,,ჩემი ეკოლოგიური ნაკვალევი “, კითხვარი მოიცავდა ისეთ საკითხებს, როგორიცაა, წყლის, ელექტროენერგიისა და საკვების მოხმარება/ ხარჯვა., ასევე, ჰაერის დაჭუჭყიანება და ნარჩენების დაგროვება.
ეკო კლუბის წევრებმა შეავსეს კითხვარი, გააანალიზეს შედეგები. თითოეულმა მოსწავლემ გამოითვალა, თუ რამდენი დედამიწა იყო საჭირო პირადად მისთვის. ყველაზე მეტი დედამიწა (14) სჭირდებოდა 1 მოსწავლეს, ხოლო ყველაზე ნაკლები_1 დედამიწა _ მხოლოდ ერთ მოსწავლეს. საშუალო მაჩვენებელი იყო 5-6 დედამიწა.
ეკო კლუბის წევრებმა გაიაზრეს, რომ ისინი არ უფრთხილდებიან ბუნებისგან ბოძებულ სიმდიდრეებს: წყალს, ენერგიას, გარემოს, საკვებსა და სხვ.
შექმნეს პლაკატები, სადაც წარმოადგინეს, როგორ შეიძლება შეამცირონ მათი ეკო-ნაკვალევი და გადაარჩინონ პლანეტა_ დედამიწა.
პლაკატების გამოფენა მოეწყო სკოლის ბიბლიოთეკაში..
 
 
 
 

ჭარბტენიანი ტერიტორიების დაცვის საერთაშორისო დღე

ოზურგეთის წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის ეკოკლუბის წევრებმა თან დაკავშირებით მოიძიეს და დაამუშავეს ინფორმაცია საქართველოსა და მსოფლიოში არსებული ჭარბტენიანი ტერიტორიებისა და მათი მნიშვნელობის შესახებ. მოამზადეს პრეზენტაცია, რომელიც წარადგინეს თანატოლების წინაშე. პრეზენტაციის შემდეგ გაიმართა ვიქტორინა, რომლის გამარჯვებული, მეშვიდე კლასის მოსწავლე ელენე გაგუა, დაასაჩუქრეს სიმბოლური პრიზით.

 

 

 

 

 

თემა: მიკროორგანიზმები

თემა: მიკროორგანიზმები
საკითხი: ბაქტერიები
კლასი: VII
მასწავლებელი: ასმათ ლომაძე
თემის შესწავლის შემდეგ მოსწავლეებმა გაინაწილეს როლები (მოსამართლე, მრალმდებელი, უფლებადამცველი, ნაფიცი მსაჯული, მოწმე, მანდატური).
გაკვეთილი ხალისით და ინტერესით წარიმართა.
განაჩენი: ბაქტერიებს დაეკისროთ საზოგადოებისთვის სასარგებლო შრომა.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ნაადრევი ქორწინება

სიცოცხლის მოლეკულები

მე-10 კლასის მოსწავლეებმა ბიოლოგიაში, კომპლექსური დავალების ფარგლებში, (თემა: სიცოცხლის მოლეკულები; საკითხი: ორგანული და არაორგანული ნივთიერებები. ხელმძღვანელი: ბიოლოგიის მასწავლებელი ასმათ ლომაძე) დაამზადეს დნმ-ის მოდელები. მარტივი ექსპერიმენტის მეშვეობით მცენარეების (ბანანი, მარწყვი) უჯრედებიდან გამოყვეს დნმ.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

სოკოები

ა(ა)იპ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლის მე-7 კლასის მოსწავლეებმა წარადგინეს კომპლექსური დავალებები ბიოლოგიაში.
თემა: სოკოები
საკითხი: ობის სოკოები
მასწავლებელი: ასმათ ლომაძე
 
 
 

,, მე მიყვარს სუფთა გარემო''

წმ. ა(ა)იპ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლის მე-7 კლასის მოსწავლეებმა, ბიოლოგიის მასწავლებელთან ერთად, მონაწილეობა მიიღეს დასუფთავების აქციაში

 

.   

 

 

 

  

ნორჩ ქიმიკოსთა კლუბის,,Taნტალი“

ა (ა) იპ ,,საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლის ნორჩ ქიმიკოსთა კლუბის,,Taნტალი“ 2019 წლის ანგარიში

წელს ა (ა) იპ ,,საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლაში“ ჩამოყალიბდა ნორჩ ქიმიკოსთა კლუბი ,,Tანტალი“ (ხელმძღვანელი ქიმიის მასწავლოებელი ირინე მიგინეიშვილი), რომელშიც გაწევრიანდნენ მერვე, მეცხრე, მეათე კლასის მოსწავლეები. კლუბის წევრებმა შექმნეს კლუბის ლოგო.
მაისში კლუბის წევრებმა აიღეს სკოლის სასმელი წყლისა და ტექნიკური ჭის წყლის სინჯები და ქიმიური ანალიზისთვის ეწვივნენ ოზურგეთის წყალმომარაგების კომპანიის ლაბორატორიას. ლაბორატორიის უფროსის ი. ღლონტის, დახმარებით ანალიზი ჩაუტარეს წყლის ნიმუშებს, კერძოდ განისაზღვრა: წყლის სიმღვრივე, ქლორისა და ნიტრატების რაოდენობა.
2019 წლის 23 ოქტომბერს კლუბის წევრებმა აღნიშნეს ,,მოლის“ დღე: დაამზადეს და სკოლაში გამოფინეს პლაკატი.
წრის ხელმძღვანელის დახმარებით გადაიღეს ფილმი ,,მოლის დღე“ და მოაწყვეს ამ ფილმის ჩვენება.
2019 წლის დეკემბერში ი. მიგინეიშვილის ხელმძღვანელობით მეცხრე კლასის მოსწავლის ანნა ცენტერაძის მიერ მომზადდა საკონფერენციო თემა ,,აზიური ფაროსანა - გლობალური გამოწვევა“ , რომელიც წარდგენილი იქნა გორის წმ. გიორგი მთაწმინდელის სახელობის გიმნაზიაში, საშობაო კონფერენციაზე ,,გენეთლია“

 

      

 

 

ნორჩ ქიმიკოსთა კლუბი

ა(ა)იპ ,,საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლის“ ნორჩ ქიმიკოსთა კლუბის ,,Taნტალის“ წევრები იმყოფებოდნენ ოზურგეთის მუნიციპალური წყალმომარაგების კომპანიაში, სადაც კომპანიის ლაბორატორიის მთავარი სპეციალისტის ი. ღლონტის დახმარებით ქიმიური ანალიზი ჩაუტარეს სკოლის სასმელ და ჭის წყალს.

 

წყლის რესურსების დაცვის საერთაშორისო დღე

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების კათედრის პროექტის ,,ეს უნდა იცოდე" ფარგლებში გაიმართა მდინარეების (14 მარტი) და წყლის რესურსების დაცვის საერთაშორისო დღისადმი (22 მარტი) მიძღვნილი ღონისძიება, რომელშიც მონაწილეობდნენ მე-9 კლასის მოსწავლეები. მონაწილეებმა ისაუბრეს წყლის მნიშვნელობაზე, გაიხსენეს მსოფლიოს გამორჩეული მდინარეები. ღონისძიების ბოლოს გაიმართა ვიქტორინა, გამარჯვებულები დაჯილდოვდნენ სიმბოლური საჩუქრებით.
კათედრის გამგე: ასმათ ლომაძე.

ეს უნდა იცოდე

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების კათედრის პროექტის ,,ეს უნდა იცოდე" ფარგლებში მე-7 კლასის მოსწავლეებმა წარმოადგინეს ,,სახალისო-შემეცნებითი გაკვეთილი", რომლის მიზანი იყო გრიპის პრევენცია.
მასწავლებელი:ა. ლომაძე.

    

 

ასმათ ლომაძის პედაგოგიური პრაქტიკის კვლევა

ასმათ ლომაძის პედაგოგიური პრაქტიკის კვლევა
იხილეთ ბმული:
https://drive.google.com/file/d/1HMUnxDLxR9CfwO4N2AyFF9SoqEItIWVV/view?fbclid=IwAR0AnP8p8YEt2wC4fE4qnCLha4sS93-Ogc_IdtSuzcV28d5Hmniqq8CG80E

დებულება

ა(ა)იპ საქართველოს საპატრიარქოს ,,წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლის საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების კათედრის


დებულება

 

 

 

შემუშავებულია კათედრის წევრების მიერ

დამტკიცებულია კოლეგიის გაფართოებული სხდომის მიერ ოქმი# 1

დამოწმებულია სკოლის დირექტორის მიერ 2014 წლის 4 სექტემბერს.

 

 

დებულება
1. ზოგადი დებულება
1.1. საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების კათედრის მუშაობა ეყრდნობა შემდეგ კანონებსა და აქტებს:
• კანონს ზოგადი განათლების შესახებ.
• ეროვნულ სასწავლო გეგმას.
• სასკოლო-სასწავლო გეგმას.
• წინამდებარე დებულება.
1.2.მოქმედების არეალი:
წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლა.
2. კათედრის დებულების დამტკიცება
2.1.კათედრის დებულებას შეიმუშავებს კათედრის თავმჯდომარე წევრებთან ერთად;
• დებულება განიხილება და მტკიცდება კოლეგიის გაფართოებულ სხდომაზე;
• ამოწმებს სკოლის სასწავლო ნაწილი;
• ამტკიცებს დირექტორი;
• დებულება ძალაში შედის დამტკიცებიდან ერთი კვირის ვადაში.
3. კათედრის მიზნები
• საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში მოტივაციის ამაღლება და სწავლების ხარისხის ამაღლების ხელშეწყობა.
ამოცანები
• პრობლემების ს გამოვლენა (კვლევის გზით)
• სახელმძღვანელოების განხილვა, რეკომენდაციების მომზადება
• საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების პოპულარიზაცია.
• მეთოდური მასალების მოძიება.
• სასწავლო რესურსების მოძიება-გამდიდრება.
• მეთოდური სემინარების, ტრენინგების მოსმენა
• სწავლებაში თანამედროვე მეთოდების დანერგვა.
• გამოცდილების გაზიარება კათედრის წევრებს შორის.
• თანამშრომლობა სხვა კათედრებთან.
• მონიტორინგი/ შეფასება.
4. კათედრის წევრობა
4.1.კათედრის წევრად ითვლება საბუნებისმეტყველო საგნების (ქიმია, ფიზიკა, ბიოლოგია, ბუნებისმეტყველება) პედაგოგები.
კათედრა იკრიბება სემესტრში მინიმუმ2-ჯერ და შეუძლია ჩაატაროს რიგგარეშე სხდომა საჭიროების შემთხვევაში;
რიგგარეშე სხდომა ტარდება თავ-რის მოთხოვნით ან კათედრის უმრავლესობის მოთხოვნით;
4.2 კათედრის წევრების უფლება -მოვალეობები:
კათედრის წევრს უფლება აქვს:

• შეიკრიბოს თვეში, მინიმუმ ერთხელ.
• მიიღოს მონაწილეობა სახელმძღვანელოების შერჩევაში.
• მონაწილობა მიიღოს საათების განაწილებაში.
• მონაწილობა მიიღოს მუშაობის დაგეგმვაში.
• მოითხოვოს ტრენინგების მოსმენა
• მიიღოს კვალიფიციური მეთოდური დახმარება
• შეიმუშავოს წინადადებები და რეკომენდაციები და მიაწოდოს დირექციას, პედსაბჭოს, სამეურვეო საბჭოს
• განახორციელოს ინოვაციური პროექტები
• მიიღოს მონაწილეობა სასკოლო სასწავლო გეგმის შემუშავებაში და დამტკიცებაში
• მიიღოს მონაწილეობა კათედრის მუშაობაში
• მიიღოს მონაწილეობა საგამოცდო ტესტების შემუშავებაში
• კათედრის მუშაობის შეფასებაში

5. კათედრის თავ-რე
კათედრის თავ-რე ირჩევა წელიწადში ერთხელ, გამონაკლის შემთხვევაში 2 წლით .
თავმჯდომარის უფლება-მოვალეობა:
• შეხვედრების და მუშაობის ორგანიზება
• დოკუმენტების წარმოება/ შენახვა
• გუნდური მუშაობის კოორდინირება
• კათედრის საქმიანობის დაგეგმვა
• წარმატებული მოსწავლისა და მასწავლებლის გამოვლენა
• მონიტორინგი
• კათედრის წევრების მუშაობის შეფასება
• ანგარიშის მომზადება, კოლეგიის გაფართოებული სხდომისთვის წარდგენა
• სკოლის მართვის ორგანოებისათვის კათედრის შეხვედრების შედეგად მიღებულ გადაწყვეტილებათა მიწოდება.

6 კათედრის სხდომა და გადაწყვეტილებები
6.1კათედრა უფლებამოსილია მიიღოს გადაწყვეტილება, თუ სხდომას ესწრება უმრავლესობა;
• სხდომას ატარებას თავ-რე ან მის მიერ უფლებამოსილი პირი.

7. ცვლილება-დამატებები დებულებაში
7.1დებულებაში ცვლილებება/დამატეტბების შეტანის უფლება აქვს კათედრის თავ-რეს წევრებთან ერთად.
7.2 ცვლილებებს ამტკიცებს კოლეგიის გაფართოებული სხდომა.

 

 

დირექტორი: /დეკანოზი მათე (გორდელაძე)/

 

,,ეს უნდა იცოდე"

ა(ა)იპ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლაში, 2018 წლის 23 იანვარს, ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრების მიზნით, პროექტის ფარგლებში -,,ეს უნდა იცოდე", მოეწყო პრეზენტაცია თემაზე ,,საშიში ტკბილეული".
...და მაინც პრეზენტაციის ბოლოს მოსწავლეებს ტკბილეულით გაუმასპინძლდნენ.
პედაგოგი: ასმათ ლომაძე.

,,დედამიწის საათი“

 საქართველო  უკვე მეშვიდედ უერთდება ამ გლობალურ გარემოსდაცვით  აქციას, რომელიც კლიმატის ცვლილებას ეხება.მსოფლიოს მოსახლეობა ამ დღეს ერთი საათით უარს ამბობს ელექტროენერგიის გამოყენებაზე და ამით პლანეტის მწვანე და უსაფრთხო მომავლის მხარდაჭერას გამოხატავს.

,,დედამიწის   საათის“  ორგანიზატორია ბუნების დაცვის მსოფლიო ფონდი .

 28 მარტს მიეძღვნა ლექცია, რომლის თემატიკა იყო ენერგოეფექტურობა. ლექცია გაიმართა სკოლის სააქტო დარბაზში. ლექცია ჩატარდა საბუნებისმეტყველო კათედრის ინიციატივით, რომელიც წარმართა ფიზიკის პედაგოგმა ე.დოლიძემ.ესწრებოდნენ VII-XI კლასის დაინტერესებული მოსწავლეები.

,,მოწევაზე უარის თქმის საერთაშორისო დღე“

15 ნოემბერს წმიდა გაბრიელ ეპისკოპოსის სახელობის სამრევლო სკოლაში  საბუნებისმეტყველო კათედრის ინიციატივითა  და მხარდაჭერით აღინიშნა ,,მოწევაზე უარის თქმის საერთაშორისო დღე“, რომლის მიზანი იყო კიდევ ერთხელ შეგვეხსენებინა მოსწავლეებისათვის სიგარეტის მავნებლობა და უარყოფითი შედეგები.

მსმენელის წინაშე წარსდგნენ მერვე კლასის მოსწავლეები:თ. ბაქანიძე და ბ.ჩხარტიშვილი, რომლებმაც წარმოადგინეს პრეზენტაცია

 

Pover paint-ში. მეშვიდე კლასელებმა- მ.აბაშმაძემ და ს.ანთიძემ წარმოადგინეს პლაკატი და მოწევის საწინააღმდეგო ,,გზავნილები“

საბუნებისმეტყველო

საბუნებისმეტყველო კათედრაზე დაწყებითსაფეხურზეისწავლებაინტეგრირებულისაგანი ,,ბუნებისმეტყველება”,

საბაზო საფეხურზე  

VII კლასი -  საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები -ბიოლოგიის, ფიზიკის, ქიმიის საფუძვლების ინტეგრირებული  კურსი.

VIII  და IX კლასები -  ბიოლოგია,ქიმია, ფიზიკა- ცალ-ცალკე საგნები.

საშუალო  საფეხურზე 

X და XI კლასები -  ბიოლოგია,ქიმია, ფიზიკა- ცალ-ცალკე საგნები.

საშუალო  საფეხურზე ისწავლება საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების არჩევითი კურსებიც.       

 

    ბ)  საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების სწავლების მიზანი და ამოცანებ

მიზანი:

საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე   საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს  კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცემს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო,  ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის, საზოგადოებისა და  გარემოს მიმართ.

ამოცანები:

ცოდნა:

·           ცოცხალი სამყარო და სასიცოცხლო პროცესები;

·           სამყაროში მიმდინარე ფიზიკური და ქიმიური მოვლენები;

·           დედამიწა და გარესამყარო;

·           გარემოს მდგრადი განვითარების პრინციპები.

მეცნიერული კვლევის უნარ-ჩვევები:

·           დაკვირვება, აღწერა;

·           კვლევის საგნის განსაზღვრა;

·           კვლევის ეტაპების განსაზღვრა;

·           აღრიცხვა;

·           კლასიფიკაცია;

·           გაზომვა;

·           კომუნიკაცია;

·           მონაცემების  ინტერპრეტაცია;

·           განჭვრეტა/ჰიპოთეზის გამოთქმა;

·           ცდის დაგეგმვა;

·           ცდის ჩატარება;

·           მონაცემთა ანალიზი და შეფასება;

·           მოდელის შექმნა და გამოყენება.

 

დამოკიდებულება:

·           ინტერესი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ;

·           საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობის გააზრება;

·           ინტერესი მეცნიერული კვლევისა და სიახლეების მიმართ;

·           თანამშრომლობის სურვილი;

·           გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა;

·           უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება.

 

 

Subcategories